Bismillahirohmanirahim..

Alhamdulillah,bersyukur akhirnya saya masih lagi diberi kesempatan dan kemudahan lagi dalam meluah n menceritakan isi hati di blog tersayang ini. Genap 10 bulan saya tidak menghiraukan blog kesayangan ini. Saya bukan sengaja tetapi kekangan masa dalam berpraktikum, exam dan assignment dan perkara lain membantas saya untuk membuka blog..

Actually, saya suka membaca blog dan menulis blog. (I luv write coz I’m only know to write.. :) Seingat-ingat saya tahun ni saya tidak pernah post apa2 lagi kat blog tersayang ini. Senang cakap x update langsung.huhu.. Rindunya dan suka sangat bila dapat kembali. Banyak perkara, peristiwa dan cerita yang saya rasa nak kongsi bersama-sama sepanjang tahun ini.

Sekarang dah masuk bulan 10 tahun 2010. Erm... kejapnya masa berlalu. Dalam tahun ini, banyak perkara yang tidak saya sangka berlaku. Ujian demi ujian diberikan setiap tahun.

Nabi SAW bersabda:"Sesungguhnya Allah memberikan dunia kepada siapa yang dicintai-Nya dan siapa yang tidak dicintai-Nya, tetapi Allah tidak memberikan iman kecuali kepada siapa yang dicintai-Nya."

Nabi SAW bersabda: " Apabila Allah mencintai seorang hamba, Dia mengujinya. Jika ia sangat mencintai-Nya, maka Allah mencubanya."

Allah berfirman yang bermaksud: "Nescaya Allah mencintai kamu dan mengampuni dosa-dosa kamu." (Ali-Imran:31)


Lihatlah bertapa Allah sayangkan hambanya. Saya redha dengan ketentuan ilahi ini. Setiap ujian yang Allah berikan pasti ada hikmah disebaliknya.

Terima kasih banyak-banyak kepada kawan-kawan yang masih follow blog saya ni walau sekian lama saya tidak updatenya. InsyaAllah, saya akan cuba untuk mengupdate blog saya ini dari semasa ke semasa.



p/s: kembali mengaktifkan diri... :)


This entry was posted on 11:12 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

    diba said...

    yeaah! i like...aktif kmbali ~~

  1. ... on October 25, 2010 at 11:37 PM  
  2. sujah said...

    hehe.. u like, i lg2 like.... :)

  3. ... on October 26, 2010 at 8:49 AM  
  4. DilFa said...

    kalaulah masa boleh diputar kembali..~~^_^
    kita hanya merancang,dan sebaik-baik perancangan adalah dari Allah s.w.t..
    jangan bersedih atas percaturan yang Allah sudah tetapkan untuk kita,krn semua itu ada hikmahnya dan ada ganjaran yang Allah ingin berikan pada kita...LA TAHZAN,INNALLAHA MA'ANa..

  5. ... on October 27, 2010 at 6:29 AM  

Engkaulah HarapanKu