Sejak kecil lagi ma ajar aku berdoa selepas solat.Doa semata-mata doa, payah diterima oleh Allah swt.

Kawan2, cuba fikir knape blh jadi camtu?

emmmm....

DOA BAGAIKAN TIDAK BERSAMBUT…
RINTIHAN DAN MUNAJAT BAGAI TIDAK KESAMPAIAN.

KERANA DIA MASIH MAHU TERUS MENDENGAR RAYUAN DAN RINTIHANMU.

TAPI SAMPAI BILA?

SAMPAI ENGKAU TERIMA, BAHAWA APA YANG DIINGINKAN OLEH TUHAN ITULAH YANG TERBAIK UNTUKMU…

TAPI BUKANKAH AKU LAYAK UNTUK BERDOA, DAN BUKANKAH TUHAN SUKA HAMBA-HAMBANYA BERDOA?

YA, TAPI BERDOA DENGAN HATI YANG MERENDAH, YANG TAHU DIRI MAHA HINA DAN LEMAH.
KERANA YANG KUAT, YANG MAMPU HANYA DIA. MAKA PADANYA KITA MEMINTA… BUKAN DOA SEORANG TUAN. IBARAT SEORANG PESURUH ISTANA, TANPA ADAB SOPAN, MENERJAH KE RUANG ISTANA, MEMINTA-MINTA PADA SULTAN, MUNGKINKAH AKAN DIPERKENAN?

TAPI AKU AMAT MEMERLUKAN, KERANA ITU AKU MEMINTA-MINTA DAN MERAYU-RAYU…

BERDOALAH, MERAYU-RAYULAH TERUS, MERINTIH DAN ADUKANLAH SEGALANYA YANG MENJADI KESULITAN HIDUPMU PADA DIA YANG MAHA MENDENGAR LAGI MAHA TAHU. JADILAH SEPERTI PESAKIT YANG MENDEDAHKAN SEGALA DERITA DAN PENYAKITNYA KEPADA DOKTOR. URUSAN UBAT, BUKAN PESAKIT YANG MENENTUKAN, TETAPI DOKTOR.

JADI?

YANG KITA rasa PERLU UNTUK KITA, BELUM TENTU ITU YANG TUHAN MAHU UNTUK KITA. BOLEH JADI, APA YANG KITA TIDAK SUKAI ITULAH YANG TERBAIK BUAT KITA. DAN BOLEH JADI PULA, APA YANG KITA SUKAI ITULAH YANG TIDAK BAIK BAGI KITA. SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI LAGI MAHA PENGASIH, SEDANGKAN KITA MAHA LEMAH LAGI JAHIL. TERIMALAH KETENTUAN TUHAN ITU SEBAGAI SAHUTAN DARI MUNAJAT DAN DOAMU…


This entry was posted on 10:59 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Engkaulah HarapanKu