Alhamdulillah, hari ini saya diizinkan oleh Allah SWT untuk menulis di blog ini. Masa membaca blog kawan2, saya berkesempatan membaca blog senior-senior kita. Apa yang paling menarik tajuk UTAMA blog kak Syida "Jom Ke Kg Mesilou Ranau".

Saya mula membaca cerita2 di dalam blog kak syida. Ternyata kak syida menceritakan pengalaman dia semasa di tempat dipostingkan. Berderau darah megalir terasa. Di dalam hati Allah sahaja yang mengetahui.

Tanpa membuang masa aku terus membaca coretan yang kak syida tulis. Aku boleh membayangkan situasi kak syida di sana. Seronok + Sedih + Takut + Gembira, semua perasaan tergambar di dalam fikiran.

Bila berjauhan dengan keluarga di semenanjung memang terasa sedih yang teramat. Tetapi mengenangkan insan2 yang menunggu kehadiran seorang guru yang boleh membimbing mereka sehingga mereka berjaya adalah satu tanggungjawab yang tidak boleh dilepaskan juga.

Ya Allah, sekarang ni aku hanya berdoa apa yang terbaik untuk ku. Kalau itu adalah terbaik bagimu, aku terima. Hanya DIA (Allah SWT) yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita.


This entry was posted on 7:45 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Engkaulah HarapanKu